torstai 24. joulukuuta 2015

23.12 vaellusta

Aamulla haettiin vuokra-auto Queenstownin keskustasta. Nyt pääsin treenaamaan ajoa vasemmalla puolella. Kertaakaan en lähtenyt päivän aikana väärälle kaistalle. Bonari.

Aamu muuten näytti hotellin ikkunasta tältä..

Päätettiin ajaa läheiselle vaellusreitille. Otettiin vähän vettä ja evästä mukaan ja ajettiin paikkaan Mount Crichton. Siellä meni parin-neljän tunnin vaellusreittejä.

Eilisen päivän jäljiltä mulla oli vähän takareidet kipeenä.

Päästiin perille ja lähdettiin kävelemään alkuun vuorta alas mikä mutkitteli ja alhaalla tuli pieni vesiputous, joki ja silta.

Silta ylitettyä käveltiin jonkin aikaa ja vastaan tuli autio valkoinen ranta. Järvi oli lake wakatipu, eli sama järvi mikä näkyi meidän ikkunasta. Järvi on iso. Paikka missä me oltiin, oli poikama ja siellä ei ollut ketään. Vesi oli kirkasta ja ranta pientä valkoista kiveä täysi.

Istuskeltiin hetki rannalla ja jatkettiin matkaa.
Kävelyreitti oli paikoin metsää ja välillä reitti meni rantaviivaa pitkin.
Käveltiin ja käveltiin. Oltiin kävelty varmaan joku 1,5h ja mulla tuntu jaloissa :D jokainen ylämäki tuntui takareisissä ja pyllyssä :D hah!
Päästiin Mount Crichtonille. Kivuttiin vuori ylös ja nähtiin upean kirkasta vettä!

Ylhäällä!

Faija kiipeemässä Mounttia ylös.

Panorama kuva vuoren keskeltä, melkein huipulta.

Matka kesti yhteensä noin 2,5-3h pysähdyksien kanssa! Kilsoja tuli noin kymppi. Sää oli huikean lämmin.

Ajettiin vaelluksen jälkeen Glenorchy kylään. Se oli Queenstownista noin 45 minuutin päässä. Käytiin paikallisessa kahvilassa juomassa latet ja ihastelemassa rantaa. Nähtiin myös lumihuippuja!

matkalla..

Rannalla

Kotimatkalla pysähdyttiin yhdessä Gardenissa. Puutarha oli jonkun pariskunnan. Se oli aivan uskomattoman upea!
Ruusuja oli joka paikassa, eri kokosia, eri värisiä. Oli jotain jätti tilliä, eri kasveja, kukkia.. Kaloja!

Takana jättitilliä

Istutettuja isoja kaloja :)