tiistai 27. lokakuuta 2015

Sunnuntai aamu. Tiet vie erilleen

Sunnuntai aamu alkoi starttailemaan. Sovittiin Hannan kanssa, että Hanna jatkaa Hastingsiin ja mä käyn kokeilemassa onnea pohjoissaarella. Hanna lähti siis takasin sinne The Rotten Appleen missä oltiin pari viikkoa.
Lähdin Henkan kyydissä pohjoseen määränpää oli x. Päätin, että etsin itelleni duunia hostellista tai jostain. Yksin on selvittävä ja selviytyjähän mä olen. 
Paikka x oli siis kysymysmerkki, koska mulla ei oo hajua mihin jään. Olin katsellut, että Kerikerissä etsitään reissaajien hostelliin siivoajaa majoitusta vastaan. Laitoin sinne meiliä ja jäin odottelemaan vastausta.
Lähdettiin ajelemaan ja Henkallakaan ei ollut käsitystä mihin kaupunkiin saa edullisesti hyvän sukelluskurssin. Pohjoseen on siis Rotoruasta matkaa ainakin 5-6 tuntia autolla. 
Oltiin noin tunti matkustettu, kun Henkka sai vastauksen sattumalta Kerikeristä. Aloittaa siellä kurssin maanantaina. 
Mä odottelin vielä vastausta Kerikeristä.. 

Jo Rotoruasta lähdettyä, oli uskomattoman upeita maisemia. Lampaita Rotoruan lähelläkin on tuhansia. Lehmiä samoin. Maisemat vaihtelee ja on palmuja, havupuita, laitumia, epätasaista maata.. 

Soitin Kerikeriin hostelliin, valitettavasti oli täysi, eli duunia sieltä ei saisi. 
Kateltiin kuitenkin hostellia Paihialta, se on Kerikerin lähellä (ranta kaupunki). Löydettiin YHA hostelli ja soitettiin sinne. Saatiin majapaikka sieltä. Matkaa sinne on noin 6h autolla. 
Paihia on siis todella pohjoisessa, siellä saattaa myös nähdä kiiwi lintuja :) 

Matka meni aika reippaasti. Käytiin Kerikerissä varaamassa Henkalle sukelluskurssi ja se haki jotain tavaroita kurssia varten. 
Päästiin Paihialle. Hostelli oli aika öö. Ulkoisa. Huoneet oli ihan kivat. 8 hengen huone pienellä veskillä ja suihkulla. Mun huoneessa nukkuu siis 7 saksalaista + mä. 
Käytiin syömässä ja otettiin hostellilla pari bisseä. Eka kerta tän reissun aikana, ku join enemmän ku puol lasia. Juteltiin muutaman kundin kanssa. Yks oli sveitsistä, yks tais olla  jostain muualta, yks intialainen ja brasilialainen. Ne oli Aucklandissa kielikoulussa, mutta lomailemassa täällä Paihialla. Jutskailtiin niitten kanssa tovi, kunnes päätettiin käydä paikallisessa kuppilassa juomassa yhet. Kuppila oli joku bilisbaari ja siellä tuli samalla sunnuntai aamun rugby peli uusintana. Täällä paikalliset on ihan rugby faneja. Vähän, ku jenkkifutista, mutta ei siltikään, kai. No Uusi-Seelanti voitti kuitenkin! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti