tiistai 27. lokakuuta 2015

Paihia, kaupunki pohjoisessa

Maanantai 26.10.2015

Aamu alkoi ajoissa. Heräsin jo 6:30, kun ensimmäinen asukas yritti hiljaa keräillä tavaroitansa huoneesta. Pötköttelin sängyssä vielä tovin, kunnes jaksoin nousta suihkuun.
Hain viereisestä kahvilasta laten ja menin istuskelemaan rannalle. Rannalla ei juuri ollut ihmisiä ja sai olla rauhassa. Ilma oli lämmin ja aurinko nousi hiljalleen ylös. Täällä on niin kaunista! Tovin istuskeluani lähdin hostellille. Henkka oli juuri herännyt. Kirjauduttiin ulos huoneistamme ja lähdettiin käymään ruokakaupassa.
Kirjauduttiin uuteen hostelliin sisälle, mikä sijaitsi YHA hostellin vieressä, siis aivan naapurissa, seuraava rakennus (Bay Adventurer). Otettiin kaksi yötä paikasta. Hostelli oli paljon siistimpi, kuin edellinen. Täällä on uima-allas, lämmin "spa", eli palju, tenniskenttä, kaks keittiötä, pesutilat ja muut. Sain valittua itselleni 6 hengen huoneesta alasängyn, mikä on parisänky! Pari yötä siis luksuksessa ja saa nukkua x asennossa! Ihanaa!

Mun sänky!

Allas ja tenniskenttä

Henkka kävi eilen varaamassa Kerikeristä sukelluskurssin, mikä kestää 4 päivää. Tämän päivän saa kuulemma vain opiskella etänä, eli lukea.
Päätin jo aamulla, että tänään on rento päivä. Tutustun kaupunkiin, kuuntelen musaa ja otan iisisti, etsin töitä!
Töiden etsiminen osoittautui jo eilen hankalaksi Paihialla. Täällä on niin paljon turisteja ja reppureissaajia. Eilen matkalla näin Kerikerissä, mikä on naapuri kaupunki/kylä peltoja. Siellä varmaan olis duunia, mutta en aio viettää aikaa nyt pellolla.
Selailin nettiä ja helpx. Löysin ilmoituksen viereisestä hostellista, etsivät siivoajia majoitusta vastaan. Ikävä kyllä hostelli oli se, missä yövyttiin eka yö. Ei niin kiva paikka viihtyä pidempään.
Laitoin yhteen heppavaellus talliin viestiä. Vaativat kunnon englannin kieltä, mutta kirjoitin viestiin rehellisesti, että treenailen vielä kieltä ja se ei hyvin luonnistu vielä. Tää mun englanti on aika rallienglantia, Kimi Räikkös tyyliin.
Talli ettii avustajaa vaelluksille ja hevosten kanssa. Kuinka unelma! Palkaksi saa majottua, netin, ruokaa. Tää kelpaa mulle!
Meni noin puoli tuntia ja hieman nopeasti englantia puhuva mies soitti mulle. Tovi puhuttua mulle, rauhoitti nopeutta kielessä ja tajusin kaiken mitä setä mulle sanoi! Sanoi, että haluaisivat mut heti sinne, mutta sanoin että voin aloittaa vasta loppuviikosta. Lupasi palata iltapäivällä uudestaan, kun oli jutellut vaimonsa kanssa. Ehtona mulla on, että mun tulee tulla toimeen muiden ihmisten ja turistien kanssa.
Jatkoin netin selailua innostuneena.
Meni hetki ja setä soitti takaisin. Saisin paikan. Ei tarvinnut miettiä sekunttia pidempään ja jees! Paikka on mun.
Onnellinen Sari kirjottelee! Ainii ja voiko nyt paremmin aikaa käyttääkkään, kuin kirjoittaa esim blogia biitsillä istuskellen auringonpaisteessa! Sitä mä teen!

Iltapäivä meni hengaillessa. Käytiin kattomassa Haruru putousta lähellä Paihian kaupunkia ja käveltiin vähän jollain luontopolulla, mikä meni waitangiin. Kuvasin videota jostain ihme haikaran ja pingviinin sekoitus vesilinnuista. Niillä oli mielettömästi pesiä parissa puussa.
Puut oli mahtavia. Jos olisin Tarzan, kiipeilisin niissä. -Oonki vaan Jane, joten pysyn maassa.
Sää on muuten aika lämmin! Eilen väittivät yhen baarin mainoksessa, et +26.

Luontoretki on kävelty. Lähettiin parkista autolla, niin huomattiin Henkan kanssa, että joku on laittanut parkkipaikan kiinni ketjulla. Käytiin vähän ihmettelemässä asiaa ja joo kyltissä luki "suljetaan kello 5 illalla". Pari muslimia siinä aidan takana pyöri ja mulle tuli heti fiilis, et oliko ne sulkenu sen aidan. Ei ollu. Henkka pääs parkista pois kuitenkin. Jeesattiin se vähä semmosta extreme reittiä isolle tielle.
Kuva tapahtuneesta (panorama kuva).