keskiviikko 30. maaliskuuta 2016

Matka Kaikouraan maanantai 28.3

Startattiin mazda heti aamupalan jälkeen Nelsonista Kaikouraan. Ajettiin siis eilen Abelista Nelsoniin takaisin samalle leirintäalueelle.
Valittiin puoli tuntia pidempi reitti, että meidän ei tarvitsisi ajaa Pictonin läpi taas samaa tietä.

Matka-aika kertyi nelisen tuntia ja päästiin ajamaan Blenheimin läpi ja näkemään upeat viinitilat. Matka oli kirjaimellisesti täynnä viinitiloja. Upeita tiloja molemmin puolin tietä!

Pysähdyttiin matkalla myös Wairau joella, missä ajateltiin käydä kalastamassa. Päästiinkin joelle, mutta mun kalavermeet oli niin solmussa, että päätettiin siirtää kalastus reissua. Tää paikka kuhisi mäkäräisiä. Parisataa puremaa jalkaan ja käsiin, jatkettiin matkaa.

Loppu matka Kaikouraan on meren rantaa pitkin. Siellä voi nähdä melkein joka pysähdyksellä hylkeitä. Näin kertoi myös poliisisetä, joka oli 200 x mukavampi, kuin Suomessa. Saatiin siltä uusi wunderbaumi meidän autoon, että ei nukahdeta matkalla. Halus, et meijän auto tuoksuu hyvältä! Lisäks saatiin kynä + ilmais lipuke kahviin, kahvila sijaitsi vieressä.

Hylkeitä nähtiinkin ja paljon! Pysähdyttiin parilla levähdyspaikalla, missä kalliot ja ranta oli lähellä. Nähtiin todella läheltä hylkeitä.
Isoja aaltoja, upeita vuoria ja mahtavia karikoita näkyi myös! Kaikoura on upea!

Käytiin varaamassa valas reissu huomiselle. Lennetään pienoislentsikalla katsomaan valaita!

Kävin myös uusimassa mun siimat kelaan, nyt on upo uusi siima ja kaksi uutta uistinta + joki uistin. Pääsee testaamaan kalastusta tänään merelle.

Saavuttiin mukavalle leirintäalueelle. Täällä on biitsi, missä me majotutaan.

Käytiin kalassa illalla nolla tuloksin. Oli laskuvesi, joten merivesi oli alhaalla. Päästiin kuitenkin biitsille kävelemään. Huomenna ehkä uusiks!
Löydettiin biitsiltä pari ylläriä.. Eli ei napattu noita fisuja itse mitä kuvissa näkyy. Pieni hai ja snappereita.
Katsottiin illalla tähtiä ja näin elämäni ensimmäisen KUUN nousun pimeällä rannalla! Oli uskomatonta. Kuu nousi samalla tavalla, kuin aamu aurinko nousee merellä. Upeata. Olin ihan ällikällä lyöty, koska en oo koskaan kokenut kuun nousua.